Chili's - emilinda

Tuesday, August 26, 2014

Chili's


Korang pernah makan dekat restoran Chili's tak ? Aku selalu jugak terbaca bloggers duk review pasal restoran Chili's ni . Sedap katanya . Selalu kalau aku pergi lunch dekat KLCC , bila lalu dekat dengan restoran Chili's ni , aku perasan ramai gila orang . Siap panjang berbaris tunggu turn . Officemate aku Lin selalu la ajak aku try makan situ . Tapi sebab ramai sangat orang , ditambah pulak lunch hour kitorang hanya sejam , so tak berkesempatan . 

Hari tu lepas raya kitorang berpeluang la lunch kat situ . First time aku makan situ . Tak tahu nak order apa . Yela , tersalah order kang , tak sedap . Last - last aku order Crispy Honey - Chipotle Chicken Crispers . Time tu aku main hentam je order sebab semua nampak sedap di mata aku . Air aku order air apa ek haritu , lupa pulak . Tu la , peram lama sangat gambar tu baru nak buat entry . Camni la jadinya . Habis lupa .


Ini menu yang aku order . Okey , rupanya besar jugak portion makanan kat sini . Memang takkan larat aku nak habiskan sorang . Orang lain maybe boleh . Tapi aku ni perut kecik je , makan sikit dah kenyang . Bak kata ex - bf dulu , membazir bawak aku makan mahal - mahal , sebab aku makan tak habis . Ah , ape pasal boleh keluar pasal ex - bf pulak nih . 


Ini sup dia . Sedap . Aku suka rasa dia . Yang ni licin aku makan . Kalau sup Pizza Hut selalu aku tak pernah habis , tapi yang ni boleh habiskan sebab berganda sedapnya . 



Ini Lin punya menu . Aku lupa apa nama benda alah ni . Monterey Chicken namanya kalau tak silap aku . 

Overall aku rasa okay la . Takde la okay sangat - sangat . Maybe sebab aku tersalah order menu kot . Muahaha . Iye lah , aku ni bukan suka manis - manis , dah tu pergi order honey chicken pulak . Ape la tak pikir panjang aku ni . Lepas order baru nyesal . 



Macam best pulak buat entry pasal makanan . Jadi food blogger la Emi lepas ni . Hihi . Mana la tahu , selera jadi terbuka , pastu baru la bertambah sikit berat badan . . . kan ? Aku rasa sejak aku kawan dengan Lin ni , kerja aku asyik makan aje . Lin asyik ajak aku makan je ha . Dia lah jugak yang pengaruhi aku untuk kerap makan pretzel Auntie Anne's , sampai dah jadi penggemar Auntie Anne's dah aku ni . Asal lalu Auntie Anne's je dia ajak aku beli . Pelik jugak . Lately ni kalau aku habiskan satu pretzel Auntie Anne's tu , aku masih tak kenyang . This is so weird . Selalunya makan roti Gardenia yang kecik tu pun aku dah kenyang . Ishhh , perut dah makin besar agaknya .


3 comments:

Kindly leave your comment/feedback here.