Kongsi resepi pun boleh dapat duit, untung-untung menang iPhone 6 Plus. Tak nak? - emilinda

Friday, February 6, 2015

Kongsi resepi pun boleh dapat duit, untung-untung menang iPhone 6 Plus. Tak nak?



Untung la sesiapa yang tahu masak dan pandai masak , disayangi suami . Eh , tetiba . Haha . Kalau orang yang tak tahu kurang tahu memasak macam aku ni camne ? Makan tu memang hobi , tapi memasak memang out ! Haha . Takpe jangan putus asa , boleh belajar kan ? Takde benda mustahil kat dunia ni . Tak tahu belajar la . Takdenya orang yang lahir aje terus pandai masak . Nak belajar masak zaman sekarang ni bukan sampai tahap nak kena attend kelas bayar memahal bagai . Dunia kan dah canggih , maklumat dihujung jari je . Hehe . Manfaatkan internet sepenuhnya . Biar internet yang jadi sifu memasak kita .




Terbaru , ada satu web komuniti yang baru ditubuhkan berkenaan masak memasak ni . Memula aku macam tak ambik port sangat pasal web ni , almaklum la aku ni bukan reti masak pun . Takat masak yang simple - simple boleh la . Haha . Tapi aku try jugak menjengah ke web LetsMasak.com ni .Sekali imbas , okay . . web untuk berkongsi resepi . Otai - otai memasak suka la join . But then aku perasan ada contest tengah running kat web tu . Well , aku ni memang hantu contest . Haha . Maka aku pun gigih la berusaha untuk ambik tahu pasal contest tu . Ada hadiah iPhone 6 Plus dan wang tunai uols ! Wuhuuu !! Dan untuk jadi pemenang , kau tak perlu terror memasak ! Persetankan skill memasak korang tu . Bila aku study sesiket pasal contest tu , baru aku lebih faham tentang web komuniti Let's Masak ni . Rupa-rupanya korang boleh jana income dari web komuniti ni . Ohh , bukan sekadar web komuniti yang untuk sharing - sharing tip memasak semata . Macam mana nak jana income ? Haaa . . bila korang dah REGISTER jadi ahli komuniti web Let's Masak ni , korang akan layak untuk kumpul point di mana setiap point yang dah dikumpul boleh ditukar kepada cash ! Menarik . Ni kalau sape - sape yang suka memasak , confirm boleh jana income sampai beribu . Jangan patah hati , yang tak pandai masak macam aku ni pun boleh jana income jugak tau .


Haaa nampak tak sistem point Let's Masak ni camne ? 100 point bersamaan seringgit . Cara nak dapatkan point bukan hanya dengan berkongsi resepi , bahkan kalau korang belajar dari resepi orang lain then cuba untuk masak berdasarkan resepi orang tu , pun korang boleh dapat point . Selain tu , kalau korang submit tips memasak atau ada orang lain recook resepi korang , pun boleh dapat point . Paling senang nak dapat point adalah bila korang invite kawan - kawan korang untuk join komuniti ni , then korang akan dapat point jugak .

Ini point aku setakat ni . Okay sangat la tu kan untuk orang yang tak terror memasak macam aku ni . Lagipun aku baru je 3 hari buat akaun Let's Masak ni .

Korang yang mana suka memasak , nak belajar memasak , nak berkongsi resepi , saja - saja nak tengok resepi , nak jana income , meh la join web komuniti LetsMasak.com ni . Alah tak perlu nak create resepi gempak - gempak pun untuk share kat sini . Resepi simple - simple sudah . Aku pun ada submit resepi , tapi yang sumpah simple gila . Haha . Setakat ni baru submit 4 resepi iaitu : Chocolate Mars Bar , Koktel Buah-Buahan , Jeruk Asam Boi Rangup , dan Chocolate Chip Cupcake . Itu je pun yang aku confident nak masak . Haha .





Oh ye , pasal contest yang tengah running kat web LetsMasak.com tu , contest ni terbuka hanya untuk blogger sahaja . Tapi kalau korang takde blog , bukak je satu blog baru khas untuk join contest ni . Boleh , tetap diterima . Tak pun kalau malas nak create blog baru , PM aku . Aku ada blog lain yang dah makin terbiar , korang boleh pinjam blog aku yang tu untuk join contest ni . Hehe . Cara - cara untuk join contest tu adalah :


1. Daftar dekat Letsmasak.com
2. Dah daftar , sila log in dan bukak Dashboard . Kat bahagian kanan side bar korang boleh tengok progress yang korang perlu buat .Untuk join contest ni , korang kena completekan sekurang-kurangnya 50% progress .

3. Buat satu blog entry untuk review tentang LetsMasak.com dekat blog korang then nanti submit URL entry tersebut .
4. Langkah terakhir adalah korang kena ajak seramai mungkin rakan - rakan korang untuk join web komuniti LetsMasak.com ni .Gunakan referral link masing - masing yang telah disediakan oleh pihak LetsMasak.com . Lagi ramai yang korang ajak , lagi besar peluang korang untuk menang . 

Memula aku nak join contest ni macam agak confusing jugak . tapi bila fahamkan betul - betul , alah senang je nak join ! InshaAllah kalau ada rezeki maka menang lah korang . Yakin rezeki itu datangnya dari Allah okay . Alah kalau korang tak menang sekali pun , tak rugi korang join web komuniti Letsmasak.com ni . Atleast boleh jana income . Selain tu korang boleh belajar resepi baru . Takde la suami bosan asyik makan menu sama aje . Hehe . Yang tak kawen lagi jangan ingat korang takyah belajar memasak . Kena la belajar memasak , tak lama lagi nak kawen kan ? Haaa baru lah tak segan dengan mak mertua nanti . Hihi . Aku pun . Kena belajar memasak ni . Sedikit sebanyak web komuniti Let's Masak ni buat aku lebih bersemangat untuk belajar memasak . InshaAllah , bermula dengan resepi yang senang dahulu .

Okay , goodluck pada sesape yang nak join . Yang  mula berazam untuk belajar memasak macam aku ni pun , GOOD LUCK .



Contest ini dianjurkan oleh LetsMasak.com dan disokong bersama Kelab Komuniti Hai Blogger !

3 comments:

  1. gudluck ye... aah memasak ni takla susah mana asalkan rajin tu mau ada

    ReplyDelete
  2. All the best ya. Ambe dari segmen yang sama jugak.

    ReplyDelete
  3. Kalaulah ada dapur di kampus ni, dah lama memasak.. http://studioous.blogspot.com/2015/02/1st-segmen-kerjaya-blogger-ipt-by.html?m=1

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.