Short Unplanned Trip to Cameron Highland - emilinda

Friday, March 6, 2015

Short Unplanned Trip to Cameron Highland



Assalamualaikum .

Semalam aku join kakak dan abang aku pergi Cameron Highland . Tak tido sana pun . Pergi balik hari . Last minute punya keje . Dua hari sebelum pegi situ , akak aku call ajak temankan dia ke sana , nak bawak kawan dia dari Turki jalan - jalan kat sana . Memangdangkan aku ni tak terikat dengan kerja , so orang ajak jalan aku memang sentiasa on aje . Haha . Kawan dia tu datang Malaysia ada hal dekat UPM . Dah alang - alang kat sini , bawak la dia jalan - jalan . Malangnya kitorang gerak agak lambat sebab kawan dia punya keje dekat UPM tu lambat habis T__T . Sampai Cameron Highland agak petang . Isk . Redha , pasrah . So sempat pusing - pusing kejap je .


Oh ye , kalau korang tak tahu , ini merupakan kali pertama aku ke Cameron Highland . Sedih gila kan ? Haha / Umur dah taraf mak - mak orang gayanya baru jejakkan kaki ke Cameron Highland ni . Haha . Lepas beli apa yang berkenan di hati , terus balik . Kekeke . Tapi kan , memandangkan ini pengalaman pertama aku ke Cameron Highland , makanya satu yang dapat aku conclude kan kat sini . Kalau diberi pilihan , next time mungkin aku pikir banyak kali nak pegi Cameron Highland . Why ? Aku takut jalan berbukit - bukit dia tu yang bagi aku sangatlah tak selamat . Tak aman abang aku nak drive kereta , asal lori atau bas muncul di sebalik jalan - jalan yang macam ular kena palu tu je , aku terjerit sebab aku terkejut dorang muncul tetiba dari sebalik bukit - bukit tu . Iskkk . Dah la bas dan lori mostly bawak laju . Nak tercabut jangtung rasanya . Takut ittew . Napelah kat Cameron Highland takde airport *ewah engko , haha *


Haa , tu je nak cerita . Gambar ? Maaplah aku lately ni malas nak snap  gambar melainkan orang lain tolong snap dan tolong pegang camera . Kekeke . Sekeping yang kat atas ni je gambar yang aku snap , lepas tu aku taruk fon dan camera dalam bag . Gadget away , time to enjoy the nature . Lols .






P/s : Next entry nak cerita pasal ke Langkawi CNY aritu . Dah berkarat gambar-gambar dalam simpanan , baru nak buat entry .





2 comments:

  1. saya pon baru je pergi cameron semalam.. tak plan pon hehe

    ReplyDelete
  2. France getaways - Using 240, 000 researches 30 days, France occurs in variety 6. France includes a pair of countries - Sicily along with Sardinia. Your mainland place involving France can be wherever trip designers get seeking Roman empire record, angling podium involving Pisa, your Colosseums along with The capital. Sicily will be the most significant Med is. Sardinia as well as Sardegna is often a prime trip desired destination, renowned due to the organic beauty along with beach locations also checkout perugia attractions.

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.