Pengalaman first time main Laser Tag. - emilinda

Wednesday, April 22, 2015

Pengalaman first time main Laser Tag.



Hari Ahad lepas Kak Eyza ajak aku join kawan-kawan blogger pergi main lasertag kat Laser Warzone , Wangsa Walk . Last minute Kak Eyza ajak , aku setuju jela memandangkan aku memang free je haritu . Duduk rumah pun tak buat apa jugak , tidur je memanjang . Haha . So ada baiknya keluar bersosial gather dengan rakan blogger , at least boleh dapat kawan baru . Ini tidak , asyik terperuk kat rumah je . Aku ni actually dari dulu kalau ada orang ajak join pape gathering blogger , aku macam segan sikit sebab almaklum la aku ni bukan kenal sangat pun dorang tu . Aku ni dah la jenis yang tak talkative . Kang awkward je jadinya kalau orang tak tegur aku dulu . Tengok ada ramai orang pun dah gelabah macam nak pergi interview . Kahkah . Tapi bila fikir balik , ada baiknya aku join je event-event camni , barulah dapat kenal dorang dengan lebih rapat . Kalau tak join , sampai bila-bila pun aku takkan kenal dorang . Disamping tu boleh la aku latih diri ni bergaul sikit dengan orang sekeliling , bukan asyik buat hal sendiri aje .

Ruang menunggu sementara nak tunggu masa untuk masuk bertempur

Oh ye , masa mula-mula kak Eyza ajak pergi sini , aku macam blur-blur tau . Lasertag ? Apa tu ? Pastu aku google jap baru la dapat gambaran sesiket . Oh , lasertag ni main tembak-tembak guna cahaya laser rupanya . Noob sangat rasa diri ni tau taktau apa itu lasertag . Haha . Jujurnya aku tak pernah pun main game ala-ala ganas tembak-tembak orang camni . Main game kat gadget pun main game yang comel-comel macam Candy Crush , Diamond Dash gitu je . Bila dah sampai , tengok ada ramai rakan blogger yang datang . Ada yang aku kenal , ada yang tak kenal langsung . Kalau yang kenal tu pun kenal sebab aku baca blog dorang jela , dorang tak kenal pun aku agaknya . 





Medan pertempuran .  Luas tau medan pertempuran yang disediakan , memang syok la nak lari-lari . Bertempur dalam gelap uolss ! First impression aku bila masuk tempat ni adalah aku rasa kagum dengan lukisan-lukisan kat dinding tu . Awesome ! Tong-tong minyak tu comel pulak lukis corak-corak camtu . Haaa actually tong-tong tu semua adalah tempat kita nak menyorok daripada ditembak oleh musuh . Kalau kita kena tembak , kita akan mati selama 5 saat . Dah main karang kelam kabut taktau nak nyorok mana . Haha lawak pulak bila ingat balik , aku punya la excited duk tembak-tembak musuh kat depan sebab nak kumpul mata tapi kenapa macam tak jadi pun ? Rosak ke senapang aku ni ? Bila aku pandang belakang eh rupanya ada sorang lagi musuh duk tembak aku setiap 5 saat . Hahaha . Gelabah bila kena kepung dengan musuh , tak cukup kaki cari tempat bersembunyi !



Kitorang haritu main ikut team . Ada 6 team tak silap . Setiap team 6 orang . Ini pengalaman pertama aku main game camni . Best gila kot . Tolong la sape yang belum pernah try main lasertag ni , please try . Tak rugi , best gila rasa taknak balik nak main hari-hari . Haha . Nasib baik aku setuju bila kak Eyza ajak datang . Katanya lasertag ni lebih kurang macam paintball cuma bezanya paintball lagi tough . Kalau main lasertag ni pakaian takkan kotor sebab pelurunya laser aje . Bila kena tembak pun tak sakit langsung . Aku tak pernah main paintball so aku taktau sangat la camne rasanya main paintball . Tapi menurut kawan-kawan yang pernah main , katanya main paintball sakit bila kena tembak . Silap haribulan boleh lebam-lebam badan .


Antara blogger yang hadir .

Selalunya aku kalau keluar jarang nak bawak spek. Tapi sebab taknak kalah masa berperang kononnya, aku bawak siap-siap spek . Haha 


Seriously enjoy sangat main lasertag haritu . Nak main lagiiiiii . Memang la agak penat duk berlari kejar musuh , lari dari musuh . Tapi yang penting seronok sangat . Paling terkejut bila kita dah menyorok baik punya ni , pastu hendap sikit-sikit konon nak tembak musuh rupanya musuh ada depan kita siap sedia nak tembak kita . Terus mati 5 saat kena tembak . Rancang strategi kemain lagi nak kasi menang , tapi tak menang pun . Haha . Rasanya game lasertag ni lagi seronok bermain dalam kumpulan ramai-ramai camni . Lebih terasa meriah gitu . Memang sesuai sangat la kalau nak gathering dengan kawan-kawan lama ke , nak buat party ke , nak release tension dengan officemate ke , nak bawak family main ramai-ramai ke . Selain dekat Wangsa Walk , Laser Warzone ni ada jugak dekat eCurve dan Gurney Plaza . Dulu ada satu dekat IOI Mall Puchong tapi dah dipindahkan ke Wangsa Walk ni haa .

Hours & rates


Thanks pihak Laser Warzone sebab sponsor kitorang main lasertag yang ohsem ni . Korang kalau nak try main lasertag ni sila lah try . Takyah nak fikir banyak kali , pergi je . Confirm puas hati .


Facebook : Laser Warzone 
Instagram : @Laserwarzone


4 comments:

  1. Giler seronok..takde masa lagi nak join mana2 gathering blogger..huhu

    ReplyDelete
  2. hahaha. siap rancang strategi ye? hahaha

    ReplyDelete
  3. Huhu... Nnt dah pro la tu kan next time...heheh buli first timer yg lain plak haha

    ReplyDelete
  4. hai, kak singgah sini, memang best main nih, terus addicted.. hehehe, sorry kalau that day kita ada bertempur & kak over pengganas sket, haha

    ReplyDelete

Kindly leave your comment/feedback here.