Sembonia Spring/Summer 2015 - Liberal Art Of Geometry - emilinda

Monday, June 15, 2015

Sembonia Spring/Summer 2015 - Liberal Art Of Geometry



Hai para gadis dan emak-emak orang sekalian. Aku tahu entry kali ni pasti dapat menarik perhatian kaum Hawa. Hari ni aku nak bercerita tentang koleksi terbaru Sembonia. Sape kat sini peminat beg dan kasut? Ewahhh, buat-buat tanya pulak. Haha. Aku sendiri pun tak terkecuali. Kalau pergi jenjalan kat Sogo tu paling lama aku duk melilau kat bahagian kasut dan beg. Even kalau takde niat nak beli  sekalipun, tetap mata ni melekat aje kat situ. Apatah lagi kalau niat memang nak beli, makanya TERbeli lebih la alkisahnya. Biasalah kalau dah namanya perempuan. Heheh


Baru-baru ni Sembonia telah melancarkan koleksi terbaru SEMBONIA Spring/Summer 2015. Aku sendiri berpeluang join media tour Sembonia di Mitsui Outlet Park, Sepang. Koleksi terbaru dari Sembonia kali ni bertemakan Liberal Art Of Geometry. Bagi aku, tindakan pihak Sembonia memilih corak-corak geometry sebagai tema tersangatlah bijak. Kenapa? Sebab corak geometry ni memang tak lapuk dek zaman. Dari zaman dahulu hingga la sekarang, orang masih suka dengan corak geometry. Tetap nampak stylo. In future pun rasanya corak geometry tetap tak lapuk dan masih digayakan di merata tempat.

Butik Sembonia dekat Mitsui Outlet Park. Butik Sembonia ni kat ground floor je, senang jumpa.



Ramai weyh orang kat Mitsui Outlet Park tu. Almaklum la, tempat tu baru dibukak. Lokasi berdekatan dengan KLIA Sepang. Tapi takde la dekat sangat, jangan pulak korang jalan kaki dari KLIA tu. Hehe. Kagum kejap aku tengok betapa banyak butik yang buat sale besar-besaran. Lagi kagum bila aku tengok mostly customer main ambik je mana yang berkenan tak fikir panjang terus pergi bayar kat kaunter. Wahhhh, kaw kaw punya sale ni. Butik Sembonia pun tak terkecuali dari buat sale time tu. Sekarang aku tak sure masih ada sale atau tak.


Marketing Manager Sembonia, Jack Loh ada menerangkan cara-cara nak kenalpasti beg yang menggunakan kulit original atau tidak, dan cara nak tahu sama ada keseluruhan beg itu diperbuat dari kulit atau tidak. Information yang menarik, dan rasanya sangat berguna. Para peminat beg berjenama especially kaum hawa patut tahu cara nak identify sama ada beg tu original ke tak. Yang ni later aku share dekat entry yang lain.

Liberal Art Of Geometry

Feeling-feeling semua beg ni aku yang punya, ewahhh. Haha

Style sangat kan design ni? Kalau buat raya ni memang meletops habislah!

Antara blogger yang turut hadir

Actually Sembonia tengah buat roadshow kat beberapa lokasi, dan yang dekat Mitsui Outlet Park ni pun salah satunya. Sebab tu la ada ruang pameran Sembonia dan kereta bercorak geometry sesuai dengan tema koleksi Sembonia Spring/Summer 2015 ni. Kalau tak silap roadshow ni belum tamat lagi, next location dekat Pavilion. Korang kena selalu check Instagram dan Facebook Sembonia la untuk update tentang lokasi roadshow ni. Dekat roadshow ni korang boleh join Insagram contest dan boleh dapat discount 50% jugak tau.



Instagram : @sembonia_style
Facebook : Sembonia



Stress pulak tengok beg Sembonia semua cecantiks!




P/s : Mitsui Outlet Park tu masih baru lagi dibuka, so banyak brand tengah buat sale kaw kaw punya. Bila tengok betapa ramainya orang berpusu-pusu berebut shopping sakan macam-macam brand kat Mitsui Outlet Park bersempena pembukaan tu, tersenyum sorang aku dibuatnya. Betapa rakyat Malaysia ni tak terkesan sangat pun dengan pelaksanaan GST.  Sebulan pertama je bising-bising pasal GST, mall jadi lengang. Lepas tu meriah balik. Hehehe



No comments:

Post a Comment

Kindly leave your comment/feedback here.